Späť

Typy, druhy a použitie "šortšifterov" ALL4DRIFT

Pridané: 13.11.2023 19:55.10 Počet zobrazení: 138

13 November 2023

Na našich weboch dnes môžete nájsť niekoľko rôznych druhov shortshiftov primárne pre vozidlá BMW, najviac pre BMW E36 a E46 a taktiež začíname pracovať s nastupujucími "drifťákmi" pre nastávajúce sezóny BMW E9X a BMW E8X.

Typy, druhy a použitie "šortšifterov" ALL4DRIFT

Druhy shortshiftov

Existujú dva hlavné druhy shortshiftov:

Ložiskové shortshifty
Ultra shortshifty

Ložiskové shortshifty

Ložiskové shortshifty používajú ložisko na zníženie trenia a zlepšenie presnosti radenia. Ložisko je umiestnené v základni shortshiftu a je spojené s pákou radenia. Ložiskové shortshifty sú dostupné v rôznych cenových reláciách a kvalitách. Lacnejšie modely môžu byť vyrobené z menej kvalitných materiálov a môžu mať voľné ložisko, čo môže viesť k menej presnému radeniu. Kvalitnejšie modely sú vyrobené z odolnejších materiálov a majú presnejšie ložisko.

Ultra shortshifty

Ultra shortshifty používajú dva ložiská, jedno v každom smere. To výrazne zlepšuje presnosť radenia a znižuje potrebnú silu na radenie. Ultra shortshifty sú zvyčajne drahšie ako ložiskové shortshifty. Sú však považované za najkvalitnejšie riešenie pre skrátené radenie.

Pri výbere shortshiftu je potrebné zvážiť niekoľko faktorov:

Cena
Kvalita
Dĺžka dráhy radenia
Tuhosť

Cena

Cena shortshiftov sa môže pohybovať od niekoľkých desiatok eur až po niekoľko tisíc eur. Lacnejšie modely sú zvyčajne vyrobené z menej kvalitných materiálov a môžu mať menej funkcií. Kvalitnejšie modely sú drahšie, ale sú odolnejšie a ponúkajú viac funkcií.

Kvalita

Kvalita shortshiftu je dôležitá pre jeho životnosť a presnosť radenia. Pri výbere shortshiftu je dôležité skontrolovať materiály, z ktorých je vyrobený, a kvalitu spracovania.

Dĺžka dráhy radenia

Dĺžka dráhy radenia určuje, koľko sa musí páka radenia pohnúť, aby sa preradila rýchlosť. Kratšia dráha radenia znamená rýchlejšie a presnejšie radenie.

Tuhosť

Tuhosť shortshiftu určuje, koľko sily je potrebné na radenie. Tvrdé shortshifty sú presnejšie, ale môžu byť náročnejšie na ovládanie. Mäkšie shortshifty sú ľahšie ovládateľné, ale môžu byť menej presné.

Tipy na používanie shortshiftu

Po zakúpení shortshiftu je potrebné si naň zvyknúť. Radenie môže byť spočiatku ťažšie, pretože páka sa musí pohybovať kratšiu vzdialenosť. Pri radení je dôležité používať správnu techniku. Páku radenia je potrebné držať pevne a presne nasmerovať do požadovaného rýchlostného stupňa.

V All4Drift pracujeme momentálne s troma značkami shortšifterov Swagier, Odesa CNC a PMC. Každý s týchto vyrobcov ma svoje prednosti a a vyrába šortšifty s rôznymi parametrami a v rozmanitých prevedeniach z rôznych materiálov a odlišnými doplnkami. V nasledujúcich riadkoch si rozoberieme jednotlivé shortshifty do hĺbky a povieme si aký je medzi nimi rozdiel. Krátko a efektivne si popíšeme všetky šiftery s ktorými sa môžete stretnúť na ALL4DRIFT. Postupovať budeme podľa cenovej dostupnosti aby sme si zároveň ukázali, že cenový progres prináša isté vylepšenia.     

Skrátené radenie BMW – shortshift

 Je to náš basic model, ktorý sa vyznačuje priaznivou cenou a extra krátkou dráhou. Je to najkratší šífter v našej ponuke. Jeho dizajn a jednoduchosť má nasledovníka ktorý sa skrýva pod názvom Short shifter V4 - zkrácené řazení BMW s nastavitelnou dráhou. Ten odstraňuje jeho niektoré nedostatky. Niekomu nemusí vyhovovať tak extrémne krátka dráha radenia a pomerne ťažká konštrukcia a tým by sme spomenuli nevýhody tohto šiftera. Každopádne jeho najsilnejšími stránkami ostáva cena a v neposlednom rade naozaj kvalitné ložisko ktoré nájdeme u všetkých SWAGIER SHORTSHIFT - erov.

Short shifter V1 - zkrácené řazení BMW E30/E36/E46

 

Výhody:

Nízka cena
Extra krátka dráha
Kvalitné ložisko


Nevýhody:

Extremne krátka dráha môže byť pre niekoho nepríjemná
Pomerne ťažká konštrukcia

Short shifter ODESA - short shifter BMW E30/E36/E46/E39 

Tento obľúbený model sa radi medzi šiftéry s jednoduchou montážou a to bez potreby akéhokoľvek vŕtania a prídavného spojovacieho materiálu. Jeho dráhy sú pomerne krátke ale nie Extra a tuhostne sa radí medzi najmenej tuhé šiftery, ktoré spravidla používajú ložiska s miernou vôľou pre čo najľahšie radenie. Pre niekoho je táto vlastnosť vyhodou, pre iných môže byť skôr neprijemnosťou - pre tých čo túžia po extra tuhej kulise a radení. Riešením pre človeka ktorý chce spojiť tuhé riadenie s jednoduchou montážou sú k dispozícii nasledujúce šiftery od PMC alebo model Short shifter s nastavitelnou dráhou řazení - zkrácené řazení BMW od Swagier, ktorý si popíšeme ako nasledujúci. S rovnakými špecifikáciami a vlastnosťami sa môžeme stretnúť aj u verzie pre generačne mladšie BMW a to E9x a E8x
- ODESA short shifter (zkrácené řazení) BMW E90/E92/E82.

Short shift ODESA CNC

 

Výhody:

Jednoduchá montáž
Pomerne krátke dráhy
Ľahké radenie

Nevýhody:

Nižšia tuhosť
Môže byť menej presné radenie

Short shifter s nastaviteľnou dráhou radenia - skrátené radenie BMW

ako sme už spomenuli toto skrátené radenie sebou prináša užitočne vlastnosti radenia od Odesa, a následne ho spája s extra tuhým ložiskom a nastavitelnou dráhou, ktoré ho posúvajú na ďalší level rychlosti, presnosti a užitočných vlastnosti. Jednou nevýhodou prave tejto mohutnej oceľovej konštrukcie je určite váha je to jeden s najťažších šifterov v našej ponuke. Dĺžku dráh asi neni treba komentovať nakoľko u tohto šiftera je naozaj pomerne dosť prispôsobiteľná užívateľovi. V skratke nastavitelna dráha, jednoduchá montáž vysoko kvalitné spracovanie a výkonné ložisko radí tento šifter medzi najlepšie a ešte vždy cenovo dostupné šortšifty.

Short shift Swagier

 

Výhody:

Nastaviteľná dráha
Extra tuhé ložisko
Jednoduchá montáž
Vysoko kvalitné spracovanie

Nevýhody:

Najťažší shortshift v ponuke

Short shifter V4 - skrátené radenie BMW s nastaviteľnou dráhou

Šortshift V4 sme už spomenuli pri jeho predchádzajúcej verzii V1. Táto verzia po niekoľkých upgradoch, ako naznačuje jeho označenie dnes prináša naozaj pohodlné plne nastaviteľné krátke radenie. Toto radenie sebou nesie hlavne výhody ako sú extra ľahká váha, prepracovaná pevná konštrukcia osadená nadpriemerne výkonným ložiskom a vrcholovým spracovaním. Jednou nevýhodou je montáž pri ktorej je potrebný ľahký zásah do karosérie. Odporúčame každému komu záleží na každom grame jeho vozidla a chce za svoje peniaze naozaj maximum.

Short shifter V4 - skrátené radenie BMW s nastaviteľnou dráhou

Výhody:

Extra ľahká váha
Pevná konštrukcia
Výkonné ložisko
Vrcholové spracovanie

Nevýhody:

Montáž do karosérie

PMC short shifter (skrátené radenie) BMW E30/E34/E46 – V1

PMC shorshifty sebou nesú premiovejšie spracovanie a bezchybné fungovanie overené naozaj dlhým časom. Radi ich komentujeme ako naj odskúšanejšia zaruka kvality overená rokmi používania, či už pomaly desaťročím. Ich hlavnou výhodou a prednosťou je dokonalé spracovanie z hliníka a bezudržbové ložiska najvyššej kvality s ideálne nastavenou tuhosťou, ktorá splní očakávania každému. Dráhy a taktiež spomínaná tuhosť sa vyznačuje neutralitou čo by sme preložili, ako nie dlhý, nie krátky. Šifter vhodný pre tých ktorí ne chcú žiadne kompromisy a očakávajú od šiftera naozaj spoľahlivý výkon. Z popisovaných riadkov myslím, že nám vyplinuly vyhody a nevyhody tohto šiftera. Jednoznačne jeho nevyhodou je trochu vyššia cena oproti predchádzajúcim šifterom, ktorá je ale opodstatnená spracovaním, váhou, kvalitou a radosťou z radenia ktorú tento šifter dokáže zaručiť. Tieto vlastnosti v sebe nesú taktiež šortšifty PMC:
PMC short shifter (zkrácené řazení) BMW E36 / Z3 - V1
PMC short shifter (zkrácené řazení) BMW E90/E82
PMC short shifter (zkrácené řazení) BMW E30/E34/E46 - black V1 + extra prémiové doslovne luxusné spracovanie, ktoré je naozaj čerešničkou na torte šortshifteru doplnené o prepychovo spracovanú radičku ktorá sa nestratí v žiadnom na leštenom interiery.
PMC short shifter (zkrácené řazení) BMW E36 / Z3 - black V1 + extra prémiové doslovne luxusné spracovanie, ktoré je naozaj čerešničkou na torte šortshifteru doplnené o prepychovo spracovanú radičku ktorá sa nestratí v žiadnom na leštenom interiery.

PMC short shifter (skrátené radenie) BMW E30/E34/E46 – V1

Výhody:

Dokonalé spracovanie z hliníka
Bezudržbové ložisko najvyššej kvality
Ideálne nastavená tuhosť
Neutralita dráhy radenia

Nevýhody:

O niečo vyššia cena ako u lacnejších modelov

PMC short shifter (skrátené radenie) BMW E36 / Z3 - V2

O tomto shortshifter-y si povieme len pár slov v krátkosti. Nesie v sebe všetky vlastnosti radenia popísaného v predchádzajúcom odstavci a zároveň prináša o niečo kratšie radenie, ktoré ho predurčuje užívateľom ktorí vyznávajú výraznejší štýl radenia a stále si potrpia na ľahkosti, presnosti a vyváženia, ktoré spracovania a ložisko PMC prináša.

Skrátené radenie BMW ALU – shortshift V2

Ak niekto hľadá naozaj niečo špeciálne jedinečné tak sa pozerá na správne miesto. Tento šifter je technologickým prevratom, ktorý sa síce nestal štandardom, ale nespočet jeho užitočných vlastnosti, ktoré spočívajú na prevratenom systéme ho radi naozaj medzi vysoko výkonné short shiftery s uniballom. Tento šortšift na rozdiel od všetkých predchádzajúcich ma uložené ložisko v konštrukcii a nie v páke a to nám prináša oveľa presnejšie a ľahšie radenie bez akýchkoľvek negatívnych vlastností. Váha paky je oveľa menšia a záťaž v podobe ložiska ostáva pevne pripevnená k karosérii. Cit ktorý Vám toto prevedenie vloží do vašich rúk pri radení sa nedá naozaj s ničím porovnať. Jedinou nevýhodou je určite cena, ktorá už nie je najmenšia. Každopádne okrem naozaj kvalitného radenia tento šifter má extrémne lukratívny dizajn hodiaci sa do každého interiéru. Kto chce vyniknúť mal by uvažovať o tomto modeli od Swagier.

Skrátené radenie BMW ALU – shortshift V2

 

Výhody:

Oveľa menšia váha páky 
Cit v rukách pri radení

Nevýhody:

O niečo vyššia cena ako u lacnejších modelov

Ultra Shifter MINI pre BMW - skrátené radenie pre BMW E30 E36 E46

Dostávame sa do inej kategórie shortshiftov tzv. Ultra šiftery ktoré na rozdiel od predchádzajúcich už nepoužívajú uniballové ložisko k prenášaniu pohybu ale dve ložiska uložené v dvoch smeroch. Tieto ložiska presnosť radenia ľudovo povedané zdvojnásobujú a posúvajú úroveň na úplne inú ligu. Pre ľudí, jazdcov ktorý to z radením myslia naozaj vážne je tento typ (druh) šortšiftu naozaj nevyhnutnou výbavou. Presnosť a rýchlosť radenia ktorá sa dá dosiahnuť naozaj ne môžeme porovnať s klasickým ložiskovým radením. Každopádne na druhej strane naučiť sa efektívne používať tento typ chce trochu cviku. Za nás tato verzia Ultra v mini prevedení je naozaj dobrý medzi stupeň dostať sa na novú úroveň ovládania vozidla.

Ultra Shifter MINI pre BMW - skrátené radenie pre BMW E30 E36 E46

 

Výhody:

Dvojnásobná presnosť radenia
Ideálny pre jazdcov, ktorí to z radením myslia vážne

Nevýhody:

Potreba naučiť sa efektívne používať tento typ short shiftera

Skrátené radenie BMW ULTRA – shortshift

Väčší brat ako z názvu vyplýva prechádzajúceho shortshiftu ultra mini. Tento pôvodný ultra šifter v sebe nesie na viac mechanismus blokovania jednotlivých stupňov proti nesprávnemu preradeniu. To by sme mohli považovať za hlavnú výhodu, ale ozajstnou hlavnou výhodou je vlastne jeho veľkosť a výška od základne. Jednoducho vyšší väčší šifter v tomto prevedení funguje efektívnejšie a radenie sním je presnejšie. Tento typ je naozaj vhodný do špecialov narozdiel od prevedenia mini, ktorý ešte je použiteľný aj v street vozidlách.

Skrátené radenie BMW ULTRA – shortshift

 

Výhody:

Dvojnásobná presnosť radenia
Ideálny pre jazdcov, ktorí to z radením myslia vážne
Väčšia výška od základne - ešte presnejšie radenie


Nevýhody:

Vhodný skôr do špeciálnych vozidiel ako do bežných

Samozrejme týmto ponuka short shiftov nekončí. Dostupné sú ešte zaujímavejšie prevedenia šifterov od IRP, či firmy CA atď - ktoré sú naozaj veľmi kvalitné a potešia každého závodníka. Snažíme sa v blízkej budúcnosti doplniť náš sortiment o produkty IRP. V prípade ak máte záujem určite počkajte verím, že uvádzacie ceny budu naozaj priaznivé. Nedá nám nespomenúť ešte segment čínskych aliexpress šifterov, ktoré sú naozaj dosť nekvalitné, stretli sme sa veľkou vôľou v týchto šifteroch a dokonca aj so zasekávaním, kde nebolo možne radiť. Naozaj sa nedá v tomto segmente hovorí o zlepšených vlastnostiach ako je rýchlosť a presnosť radenia. V minulosti sa to dalo rešpektovať nakoľko cena bola naozaj priaznivá. Dnes tieto "atrapy" šifterov bohužiaľ už lacné až tak nie sú a existuje kopec cenovo dostupných náhrad, ktoré by sme za nás určite doporučovali aj menej náročným zákazníkom, aby ich vylepšovanie vozu nemalo skôr opačný efekt.

Nakoniec by som ešte poznamenal, že každý šort šift a jeho používanie chce trochu zvyku a trochu iný prístup ako sériové radenie a preto sa zo začiatku môže zdať že to nie je to ľudovo povedané to pravé orechové.

 

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti

Prihlásenie